"Styrken indefra" i Katharlandet i Sydfrankrig

For 20 år siden begyndte jeg bevidst at følge intuitionen - hjertets vej. Det har ført mig vidt omkring gennem uddannelser, terapi, rejser m.v.

I sommeren 2006 førte intuitionen mig endnu engang til Peru, hvor jeg arbejdede med Quero-indianske-mestre i 2 uger - inden jeg rejste hjem for at tage til Sydfrankrig til Camarque - deltaet med mine tre børn.

(Den sidste morgen i Peru gik jeg ind i Katedralen i Cusco - tidligere har jeg mediteret med den lidende Kristus på korset - men denne gang kunne jeg mærke at det var overstået og jeg blev ført over til venstre side af kirken - hvor jeg mediterede med h.h.v. Kristus med det åbne hjerte - Maria med barnet og Maria Magdalene - jeg stod lige foran det gamle store stenæg, som har været der siden inkatiden og medens jeg stod der og mediterede kom en indianerkvinde og satte et lille billede af Maria Magdalene på venstre side af mit bryst - Kristus med det åbne hjerte - på Højre side og midt imellem en regnbuefarvet sløjfe - inkaernes regnbue. Jeg havde inden tænkt, hvordan er energierne i Peru forbundet med min kommende rejse til Sydfrankrig - og det blev vist mig nu.)

Da mine børn var rejst til deres far, kørte jeg videre sydpå til Katharlandet ved Pyrenæerne i den sydligste del af Frankrig med intuitionen og bogen "Gral" af Lars Muhl som guide - jeg havde fået bogen i fødselsdagsgave lige inden og havde ikke læst i den før jeg tog ad sted. Så jeg vidste ikke at bogen rent faktisk indeholdt vej-numre m.v.

Jeg kørte først gennem Rennes les Bains til Rennes les Chateau - hvor jeg ankom sidst på eftermiddagen - og jeg oplevede genkendelsens glæde (skønt jeg aldrig før i dette liv havde været i området). Rennes les Chateau ligger på toppen af et bjerg med fantastisk udsigt hele vejen rundt mod dale og bjerge - og jeg følte kærligheden til dette sted. Kæmpestore bier summede i lavendel hækken og solen gik ned i et orange ildhav - der skiftede til violet henover det storslåede landskab.

Jeg kørte i mørke ad små veje tilbage til Rennes les Bains, hvor jeg fik et værelse på et hyggeligt gammelt hotel. Næste morgen var jeg nede og meditere ved og bade i floden, der løber gennem byen - før jeg igen kørte op til Rennes les Bains for at besøge Maria Magdalene kirken og Saunieres bolig - jeg tilbragte mange timer i meditation og følte en stærk kontakt til Maria Magdalene.

Herfra kørte jeg sydpå til Les Contes, spirituel bed and breakfast, som ligger få kilometer fra Montsegurbjerget. Der var ingen værelser at få på Les Contes men heldigvis havde naboen ledige rum. Jeg fik lov til at meditere i haven og ved floden ved Les Contes, hvor jeg fandt en dyb og livgivende ro. Og det var her min intuition fortalte mig - at jeg ville komme tilbage med en gruppe og arbejde med "Styrken indefra" i dette kraftfulde område.

På Montsegurbjerget bagved borgen oplevede jeg at blive ført tilbage til Kathartiden - at være en ganske ung kvinde og da jeg overnattede ude i bjergene fik jeg flere detaljer fra min inkarnation der. (Indtil da havde jeg ikke nogen erindring om at have levet i Kathartiden - vidste blot at jeg skulle til Katharlandet - og at min intuition ville vise mig - det jeg havde brug for at se og opleve).

Jeg besøgte også mange andre kraftfulde steder i området - og overnattede flere gange i bjergene i min sovepose, hvor min intuition førte mig hen.

Efter endnu en researchtur sammen med min partner tog jeg i sensommeren 2008 en gruppe med mig fra Danmark til Les Contes for at arbejde med "Styrken indefra" på kraftfulde steder i Katharlandet.

Allerede første morgen da jeg mediterede i labyrinten i haven og min intuition sendte mig sangen "Fly like an eagle" som jeg gik og sang indvendigt - kom en ørn flyvende og skreg - og jeg begyndte at synge højt - min pris til den.

Senere på dagen - da vi kørte fra Foix til Roquefixade - fløj 6 ørne tæt på os. Vi besteg bjerget og borgen og oplevede den kraftfulde energi. Da vi kom ned fløj 3 store fugle - ørneunger tæt på os.

Jeg ser alt i det ydre som værende spejle på aspekter i os selv - så vi mediterede på ørnens kvaliteter, som: Værdighed, Visdom, Frihed, Overblik, Styrke, Ro, Evnen til at kunne løfte sig op og se uden begrænsninger - se med himlens - Guds ubetinget kærlige øje på alle sider af os selv og verden - Se de store visioner og samtidig have evnen til at slå ned på det væsentlige - Flyve vinge ved vinge med den store ånd.

Styrken indefra - handler bl.a. om at være i kontakt med intuitionen og kunne se uden begrænsninger - og det er den kraft som ørnen har - den løfter sig op over grænserne og ser med himlens - Guds øje - så ørnene kom og hjalp os med det.

På kraftfulde steder i området bl.a. Rennes bes Bains, Rennes les Chateau, Olbierbjerget, Bethlehemshulen, Montsegurbjerget og på Les Contes arbejdede vi med på forskellig vis at kontakte den indre styrke - en slags spiraldans - hvor vi går ind til kernen - finder styrken - for derefter igen at gå ud og tage del og bidrage i verden med vores sande styrke.

Den utryghed som nogle følte i starten for at vandre ad stejle stier blev helet og afløst af forundring og glæde.

Udtalelser fra nogle af gruppedeltagerne:
"Fed ferie! Jeg følte mig tanket op spirituelt og socialt. Fik fat i mine rødder og blev afklaret med tidligere inkarnationer i området. Turen rundt i området var stærk fordi vi hele tiden havde det spirituelle sigte med. - Jeg kan bruge turen som en form for anker"

"Tak for den måde du var der for mig og de andre på holdet og specielt på Montsegur. Det var en meget følelsesladet tur op og ned ad bjerget; men et meget stort skridt i min udvikling"

"Styrken indefra" afholdes igen den 28. august til 5. september i samme område -helt sikkert med nye oplevelser. Hvis du har lyst at deltage - men er uvant eller bange for at gå i bjerge - så kontakt mig - og vi healer det sammen.

Til daglig arbejder Annalise Stourup de Molade i sit firma Hjertets Vej - med Intuitiv Life-Coaching og Healing (med udforskningsdialog, regression, fordybelse, drømmetydning, girafsprog og shamanistisk healing og sjælehentning) med individuelle, par og grupper samt foredrag og kurser og den 2 årige Uddannelse til Intuitiv Life-Coach og Healer (nyt hold starter september 2009) med at hjælpe mennesker til ved intuitionens hjælp at få kontakt til styrken indefra - genfinde indre svar og ressourcer og genføde deres oprindelige kraftfulde natur - og søger selv at lade intuitionen vise vej, hvorhen den end kalder.